Regler och villkor

Företagsinformation

LÄS DE HÄR ALLMÄNNA VILLKOREN NOGGRANT INNAN DU BÖRJAR ANVÄNDA PADELIT.SE (”WEBBPLATSEN”). GENOM ATT ANVÄNDA OCH HANDLA PÅ VÅR WEBBPLATS GODKÄNNER DU DE ALLMÄNNA VILLKOREN NEDAN. EFTERSOM DE ALLMÄNNA VILLKOREN IBLAND UPPDATERAS, REKOMMENDERAR VI ATT DU BESÖKER DEN HÄR SIDAN REGELBUNDET FÖR ATT SE EVENTUELLA ÄNDRINGAR SOM KAN HA GJORTS.

Padelit och padelit.se drivs av Develify AB. 

FÖRETAGSNAMN: DEVELIFY AB
ORGANISATIONSNUMMER: 559136-2586
ADRESS: SAGAS GRÄND 26
POSTNUMMER: 21536
POSTORT: MALMÖ
LAND: SVERIGE 

WEBBUTIKEN ÄR ÖPPEN DYGNET RUNT FÖRUTOM VID UNDERHÅLLSARBETE. FÖR DIN BEKVÄMLIGHET FÖRSÖKER VI ALLTID ATT UTFÖRA UNDERHÅLLSARBETEN PÅ NATTEN.

FÖR ATT FÅ KÖPA PÅ PADELIT.SE MÅSTE DU HA FYLLT 18 ÅR OCH HA TILLGÅNG TILL GILTIG BETALMETOD SOM VI ACCEPTERAR. DU HAR RÄTT ATT KONTAKTA OSS OM DU VILL ÅNGRA DITT KÖP, UTAN STRAFFAVGIFT OCH UTAN MOTIVERING, INOM 14 DAGAR EFTER ATT DIN VARA HAR LEVERERATS.

VÄNLIGEN NOTERA ATT VI ENDAST ACCEPTERAR BESTÄLLNINGAR FRÅN PRIVATKUNDER OCH ATT DU INTE HAR RÄTT ATT GÖRA EN BESTÄLLNING FÖR ETT FÖRETAGS RÄKNING. DE NATIONELLA LAGARNA GÄLLANDE GARANTI FÖR VAROR GÄLLER.

FÖR TILLFÄLLET KAN VI ENDAST FULLFÖLJA DIN BESTÄLLNING OM LEVERANSADRESSEN BESTÅR AV EN HEMADRESS ELLER FÖRETAGSADRESS I ETT AV DE LÄNDER VI LEVERERAR TILL.

VI KAN NEKA EN BESTÄLLNING ELLER HÄVA ETT KÖP I NÅGON AV FÖLJANDE SITUATIONER UTAN ATT BLI ANSVARIGA FÖR SKADOR ELLER KOSTNADER. OM DET HÄR SKULLE INTRÄFFA MEDDELAR VI DIG VIA EPOST SÅ KOMMER VI ATT FÖRSÖKA LÖSA PROBLEMET OCH ÅTERBETALAR ALLA BELOPP SOM VI MOTTAGIT UTAN AVDRAG:

  • OM DIN BETALNINGSINFORMATION ÄR INKORREKT ELLER INTE GÅR ATT VERIFIERA ELLER OM DU INTE GODKÄNNS VID KREDITBEDÖMNINGEN
  • DIN BESTÄLLNING KAN HA GJORTS I OLAGLIGT SYFTE ELLER I SAMBAND MED ETT BROTT ELLER ANNAN OLAGLIG AKTIVITET
  • DET HAR UPPSTÅTT ETT FEL PÅ WEBBPLATSEN, EXEMPELVIS BETALNINGSFEL
  • VI HAR ANLEDNING ATT TRO ATT DU ÄR UNDER 18 ÅR
  • VI INTE KUNDE LEVERERA TILL DEN ADRESS DU ANGETT.

NÄR DU GÖR EN BESTÄLLNING PÅ VÅR WEBBPLATS ERBJUDER DU DIG ATT KÖPA VARORNA DU HAR VALT I ENLIGHET MED DE HÄR ALLMÄNNA VILLKOREN. VI KAN GODKÄNNA ELLER NEKA DIN BESTÄLLNING EFTER EGET GOTTFINNANDE.

VI KAN BARA ACCEPTERA BESTÄLLNINGAR SOM SKER VIA VÅR WEBBPLATS. VI KAN INTE ACCEPTERA BESTÄLLNINGAR SOM GÖRS VIA TELEFON, E-POST, BREV ELLER FAX.

VID VILKEN TIDPUNKT I BESTÄLLNINGSPROCESSEN ÄR DU BUNDEN AV DIN BESTÄLLNING?

NÄR DU KLICKAT PÅ ”BETALA” OCH BEKRÄFTELSEN VISAS PÅ DIN SKÄRM ÄR DU BUNDEN AV DIN BESTÄLLNING MEN DU KAN LÄSA MER OM DINA RÄTTIGHETER UNDER ”RETURER, ÅTERKALLANDE OCH KLAGOMÅL”.

BEKRÄFTELSEN SOM VISAS ÄR ETT AUTOMATISKT GODKÄNNANDE SOM INNEBÄR ATT VI HAR MOTTAGIT DIN BESTÄLLNING. DET INNEBÄR INTE ATT VI HAR ACCEPTERAT DIN BESTÄLLNING OCH VI FÖRBEHÅLLER OSS RÄTTEN ATT NEKA DIN BESTÄLLNING EFTER ATT DU HAR FÅTT DIN AUTOMATISKA BEKRÄFTELSE.

OM VI ACCEPTERAR DIN BESTÄLLNING FÅR DU ETT E-POSTMEDDELANDE FRÅN OSS SOM BEKRÄFTAR ATT VI HAR GODKÄNT BESTÄLLNINGEN (ORDERBEKRÄFTELSE). AVTALET MELLAN DIG OCH OSS TRÄDER I KRAFT EFTER ATT ORDERBEKRÄFTELSEN HAR SKICKATS.

OM DU HAR GJORT EN BESTÄLLNING AV MISSTAG ÄR DU VÄLKOMMEN ATT KONTAKTA OSS SÅ SKA VI FÖRSÖKA HJÄLPA DIG. SE TILL ATT DU ALLTID KONTROLLERAR DIN BESTÄLLNING INNAN DU SKICKAR I VÄG DEN. INNAN DU SKICKAR IVÄG DIN BESTÄLLNING HAR DU MÖJLIGHET ATT ÄNDRA DEN INFORMATION DU HAR ANGETT, SÅSOM LEVERANS- ELLER FAKTURERINGSADRESS ELLER KREDITKORTSINFORMATION. DU KAN ÄVEN ÄNDRA ELLER TA BORT VAROR I DIN KUNDVAGN.

KONTRAKTSSPRÅK

AVTALSSPRÅKET ÄR SVENSKA.

TILLGÅNG TILL AVTALET

VI LAGRAR ALLA AVTAL SOM INGÅTTS INKLUSIVE DIN BESTÄLLNING OCH ORDERBEKRÄFTELSE, OCH VI REKOMMENDERAR ATT DU OCKSÅ SPARAR DEM EFTERSOM DOKUMENTEN DÄREFTER INTE KOMMER ATT VARA TILLGÄNGLIGA. DU KAN LÄSA MER UNDER ”SPÅRA DIN BESTÄLLNING OCH SE HISTORIK”.

BEDRÄGERIKONTROLLER

FÖR ATT SKYDDA VÅRA KUNDER OCH BIBEHÅLLA EN TRYGG OCH SÄKER WEBBUTIK KAN VI UTFÖRA KONTROLLER AV DEN INFORMATION DU ANGER NÄR DU GÖR EN BESTÄLLNING. KONTROLLERNA KAN OMFATTA ADRESS- OCH BETALNINGSVERIFIERING OCH KONTROLL AV DIN BESTÄLLNING FÖR ATT UNDVIKA BEDRÄGERIER.

VI ACCEPTERAR FÖLJANDE BETALNINGSMETODER:

  • SWISH

VÄNLIGEN NOTERA ATT VI INTE KAN ACCEPTERA ANDRA BETALNINGSMETODER ÄN DE SOM NÄMNS OVAN. OM DU FÖRSÖKER ANVÄNDA EN ANNAN BETALNINGSMETOD KAN VI INTE TA ANSVAR FÖR UTEBLIVEN BETALNING ELLER ANDRA SKADOR SOM UPPSTÅR.

VI SER I DAGSLÄGET ÖVER FLER BETALALTERNATIV OCH KOMMER ATT LÄGGA TILL MER INFORMATION KRING HANTERINGEN OCH VILLKOREN DÄREFTER. 

ALLA PRISER PÅ VAROR, LEVERANSKOSTNADER OCH ANDRA TJÄNSTER ÄR INKLUSIVE MOMS. LEVERANSAVGIFT TILLKOMMER. FÖR INFORMATION OM AVGIFTERNA FÖR JUST DITT LAND HÄNVISAR VI TILL VÅR WEBBPLATS. VI INFORMERAR DIG ALLTID OM DEN TOTALA KOSTNADEN INKLUSIVE SKATTER, MOMS OCH ANDRA KOSTNADER SOM AVGIFTER OCH EVENTUELLA LEVERANSKOSTNADER, INNAN DU GÖR DIN BESTÄLLNING.

OM DU BOR UTANFÖR EU OCH HAR RÄTT TILL MOMSÅTERBÄRING PÅ DITT KÖP FÅR DU TILLBAKA MOMSEN PÅ DITT KÖP SÅ LÄNGE DU SKICKAR (I) DOKUMENTATION TILL OSS SOM VISAR ATT DU ÄR FAST BOSATT UTANFÖR EU, (II) EN KOPIA AV DIN FAKTURA MED STÄMPLAR OCH BEKRÄFTELSER FRÅN TULLMYNDIGHETERNA I DET EXPORTERANDE LANDET SÅ SOM KRÄVS AV TILLÄMPLIG LAG VID DET TILLFÄLLE DU BEGÄR EN ÅTERBETALNING, OCH (III) ANNAN DOKUMENTATION SOM KAN KRÄVAS AV MYNDIGHETERNA I DET LAND DÄR DU HAR GJORT DITT KÖP. DOKUMENTATIONEN SKA SKICKAS TILL CUSTOMER CARE I DET LAND DÄR DU HAR GJORT DITT KÖP. VI HAR RÄTT ATT NEKA TILL MOMSÅTERBÄRINGEN OM VI ANSER ATT DOKUMENTATIONEN DU SKICKAT IN TILL OSS INTE UPPFYLLER GÄLLANDE KRAV. VI HAR OCKSÅ RÄTT ATT NEKA KÖPET I STORT OM VI INTE ANSER DET RIMLIGT ATT LEVERERA VARAN. 

PRISERNA SOM VISAS PÅ WEBBPLATSEN ÄR DE SOM GÄLLER VID TIDEN FÖR DITT KÖP. PRISERNA KAN ÄNDRAS UTAN FÖRVARNING MEN DET PÅVERKAR ALDRIG BESTÄLLNINGAR SOM VI REDAN HAR GODKÄNT. VI STRÄVAR EFTER ATT UNDVIKA INFORMATIONSFEL, MEN TÄNK PÅ ATT FELAKTIGA PRISER, STAVFEL OCH ANDRA FEL ELLER MISSTAG KAN FÖREKOMMA. VI VERIFIERAR PRISERNA SOM EN DEL AV VÅR BEKRÄFTELSEPROCESS. OM KORREKT PRIS ÄR LÄGRE ÄN VÅRT ANGIVNA PRIS, KOMMER DU DEBITERAS DET LÄGRE PRISET. OM KORREKT PRIS ÄR HÖGRE ÄN DET PRIS SOM ANGETTS PÅ VÅR WEBBPLATS, KOMMER VI ATT FÖRSÖKA ATT KONTAKTA DIG. OM VI INTE KAN KONTAKTA DIG KOMMER VI ATT NEKA DIN BESTÄLLNING OCH MEDDELA DIG VIA E-POST.

VI ANVÄNDER OSS AV SECURITY SOCKET LAYER (SSL-TEKNIK) SOM ÄR ETT AV DE SÄKRASTE SYSTEMEN FÖR ONLINEBESTÄLLNINGAR OCH DET INNEBÄR ATT ALL KÄNSLIG INFORMATION KRYPTERAS SOM NAMN, ADRESS OCH KREDITKORTSUPPGIFTER. DIN INFORMATION KRYPTERAS SÅ FORT DU LÄGGER IN DEN OCH DIN PERSONLIGA INFORMATION SPARAS ALDRIG PÅ EN OFFENTLIG SERVER. DET INNEBÄR ATT INFORMATIONEN SOM SKICKAS MELLAN DIG OCH VÅR WEBBPLATS INTE KAN LÄSAS OM NÅGON ANNAN SKULLE KOMMA ÖVER DEN. SSL-TEKNIKEN MEDDELAR DIN WEBBLÄSARE ATT DINA UPPGIFTER SKICKAS TILL EN SÄKER DATORSERVER. ALL INFORMATION KRYPTERAS SÅ ATT ENDAST DEN SÄKRA SERVERN KAN LÄSA DEN OCH KONTROLLER GÖRS FÖR ATT SE TILL ATT INFORMATIONEN INTE HAR ÄNDRATS.

 

 

VI LEVERERAR TILL FÖLJANDE LÄNDER

  • DANMARK (EXKL. FÄRÖARNA OCH GRÖNLAND)
  • NORGE (EXKL. SVALBARD)
  • SVERIGE

LEVERANSVILLKOR

OM DU BOR I SVERIGE ELLER NORGE SKICKAS DIN BESTÄLLNING AV POSTNORD TILL ETT OMBUD NÄRA DIG. DU FÅR BESKED OM VAR DU KAN HÄMTA PAKETET VIA E-POST ELLER SMS NÄR DITT PAKET HAR KOMMIT FRAM.

OM DU BOR I DANMARK LEVERERAS DIN BESTÄLLNING TILL DIN HEMADRESS AV POSTNORD. ENDAST ETT LEVERANSFÖRSÖK GÖRS. OM DU INTE ÄR HEMMA VID FÖRSTA LEVERANSFÖRSÖKET KAN PAKETET HÄMTAS VID NÄRMASTE POSTNORD SOM ANGES PÅ LEVERANSSEDELN. BESTÄLLNINGARNA LEVERERAS MÅNDAG TILL FREDAG.

ALTERNATIVA LEVERANSER MÅSTE KVITTERAS VID MOTTAGANDET FÖRUTOM OM ETT ANNAT ALTERNATIV ERBJUDS AV POSTBUDET.

OM DITT PAKET LEVERERAS TILL ETT UPPHÄMTNINGSSTÄLLE BEHÅLLS DITT PAKET I 10 KALENDERDAGAR INNAN DET SKICKAS TILLBAKA TILL OSS SOM OLEVERERAT.

DELLEVERANS

OM DIN BESTÄLLNING BESTÅR AV FLERA VAROR KAN LEVERANSEN DELAS UPP. DET KAN INTRÄFFA OM VISSA AV VARORNA ÄR FÖRSENADE ELLER INTE FINNS I LAGER VID BESTÄLLNINGSTILLFÄLLET. VID UPPDELAD LEVERANS FÅR DU ETT SPÅRNINGSNUMMER FÖR VARJE PAKET. DU KOMMER INTE ATT DEBITERAS FÖR EXTRA LEVERANSKOSTNADER.

PRODUKTKONTROLL

VÄNLIGEN NOTERA ATT DU HAR FULLT ANSVAR FÖR DE VAROR DU HAR BESTÄLLT NÄR LEVERANSEN ÄR SLUTFÖRD. OM FÖRPACKNINGEN SER SKADAD UT SKA DU INTE GODKÄNNA LEVERANSEN.

DU HAR ANSVAR FÖR ATT KONTROLLERA SAMTLIGA VAROR OCH TITTA EFTER SKADOR ELLER DEFEKTER, OCH OM DU UPPTÄCKER SÅDANA MÅSTE DU INFORMERA OSS. OM DU FÅR EN DEFEKT VARA ELLER OM DIN LEVERANS INTE ÖVERENSSTÄMMER MED DIN BESTÄLLNING, KAN DU SKICKA TILLBAKA DEN DEFEKTA VARAN SÅ KOMMER VI ATT ÅTERBETALA INKÖPSKOSTNADEN SAMT SAMTLIGA LEVERANSKOSTNADER SÅ FORT VI HANTERAT DIN RETUR. DU HAR ÄVEN RÄTT ATT BEHÅLLA DEN DEFEKTA VARAN OCH BE OM RABATT. VISUELLA DEFEKTER SOM INTE PÅVERKAR VARANS FUNKTIONALITET GER INTE RÄTT TILL RABATT. DU ÄR DOCK VÄLKOMMEN ATT HÖRA AV DIG FÖR ATT SE ÖVER FRÅGAN. 

LEVERANSTIDER

DINA BESTÄLLDA VAROR LEVERERAS MÅNDAG TILL FREDAG OCH EXAKT LEVERANSTID BEROR PÅ VILKET LAND DET GÄLLER. EN BESTÄLLNING SOM GÖRS PÅ EN SVENSK HELGDAG HANTERAS FÖLJANDE ARBETSDAG.

SPÅRA DIN BESTÄLLNING OCH VISA HISTORIKEN

NÄR DU HAR ETT KONTO PÅ PADELIT.SE KAN DU ENKELT SPÅRA DINA BESTÄLLNINGAR GENOM ATT GÅ TILL ”MITT KONTO” OCH KLICKA PÅ ”MINA BESTÄLLNINGAR”. HÄR SER DU ALLA DINA TIDIGARE BESTÄLLNINGAR OCH STATUSEN PÅ AKTUELLA BESTÄLLNINGAR.

OM DU INTE HAR ETT KONTO HOS OSS KAN DU KONTAKTA VÅR KUNDTJÄNST SÅ FÅR DU MER INFORMATION OM ORDERSTATUS.

 

ÅNGERRÄTT

OM DU ÄR EN KONSUMENT (DVS. EN PERSON SOM INTE KÖPER VAROR FÖR ETT FÖRETAG), KAN DU ÅTERKALLA ETT KÖP NÄR SOM HELST INOM 14 DAGAR.

RÄTTEN ATT ÅTERKALLA ETT KÖP TRÄDER I KRAFT FRÅN DET ATT VARAN MOTTAGITS OCH FÖRFALLER SEDAN EFTER 14 DAGAR. NÄR LEVERANSERNA DELAS UPP UPPHÖR ÅNGERRÄTTEN 14 DAGAR EFTER ATT DEN SISTA VARAN HAR TAGITS EMOT.

HUR UTNYTTJAR DU DIN ÅNGERRÄTT?

INNAN ÅNGERPERIODEN LÖPER UT, MÅSTE DU INFORMERA OSS OM DITT BESLUT OCH MEDDELA OSS SKRIFTLIGEN VIA EXEMPELVIS BREV ELLER E-POST. DU KAN ANVÄNDA DIG AV ÅNGERBLANKETTEN SOM BIFOGAS, MEN DET ÄR INGET KRAV.

DU MÅSTE DESSUTOM SKICKA TILLBAKA VARAN TILL OSS INOM EN RIMLIG TID EFTER DET ATT DU HAR MEDDELAT OSS OCH INTE SENARE ÄN 14 DAGAR EFTER ATT VI HAR INFORMERATS OM DITT BESLUT ATT ÅNGRA DITT KÖP.

SE RETURGUIDEN SOM FÖLJER MED DIN BESTÄLLNING FÖR MER INFORMATION.

DU KAN ÄVEN UTÖVA DIN RÄTT ATT ÅNGRA DITT KÖP FÖRE DEN UTSATTA 14-DAGARSPERIODEN HAR LÖPT UT GENOM ATT LÄMNA ÖVER VARAN TILL POSTEN ELLER ANNAN LEVERANTÖR, SOM HAR ÅTAGIT SIG ATT LEVERERA VARAN TILL OSS, ÄVEN OM DU INTE HAR MEDDELAT OSS OM DETTA.

DU HAR ÄVEN RÄTT ATT ÅNGRA DITT KÖP GENOM ATT AVSTÅ FRÅN ATT TA EMOT VARAN ELLER INTE HÄMTA UT VARAN FRÅN POSTKONTORET.

VAD HÄNDER VID ÅTERKÖP?

OM DU ANVÄNDER DIG AV DIN ÅNGERRÄTT ERSÄTTER VI DIG FÖR INKÖPSKOSTNADEN. LEVERANS- OCH RETURKOSTNADERNA ÅTERBETALAS EJ.

DU MÅSTE SKICKA TILLBAKA VARAN TILL OSS INOM RIMLIG TID EFTER DET ATT DU HAR MEDDELAT OSS OM DET, OCH INTE SENARE ÄN 14 DAGAR EFTER ATT VI INFORMERATS OM ATT DU VILL ÅNGRA DITT KÖP. VI UTFÖR ÅTERBETALNINGEN MED SAMMA BETALNINGSMETOD DU ANVÄNT VID DIN INITIALA TRANSAKTION SÅVIDA DU INTE HAR GODKÄNT ETT ANNAT SÄTT. OAVSETT VILKET, DEBITERAS DU INTE NÅGRA EXTRA AVGIFTER PÅ GRUND AV SÅDAN ÅTERBETALNING.

OM VARANS VÄRDE MINSKAT ÄR DU ENDAST ANSVARIG FÖR DETTA OM DET BEROR PÅ DIN HANTERING, INTE OM DU BARA HAR KONTROLLERAT VARANS FUNKTION OCH SKICK.

RETUR AV DEFEKTA VAROR

NÄR VI LEVERERAR DINA VAROR GÖR VI VÅRT BÄSTA FÖR ATT SE TILL ATT DE HÅLLER HÖGSTA KVALITET OCH ÄR I BÄSTA SKICK. OM DU FÅR EN DEFEKT VARA ELLER OM DIN LEVERANS INTE ÖVERENSSTÄMMER MED DIN BESTÄLLNING, KAN DU SKICKA TILLBAKA DEN DEFEKTA VARAN SÅ KOMMER VI ATT ÅTERBETALA INKÖPSKOSTNADEN OCH SAMTLIGA LEVERANSKOSTNADER SÅ FORT VI HANTERAT DIN RETUR.

 

  • LEVERANSKOSTNADER ÅTERBETALAS TILL DIG OM HELA BESTÄLLNINGEN RETURNERAS OCH OM DU HAR VALT DEN BILLIGASTE LEVERANSMETODEN. EXTRA KOSTNADER FÖR EXPRESSLEVERANS ÅTERBETALAS INTE:

  • RETURKOSTNADERNA ÅTERBETALAS INTE TILL DIG OM DU ANVÄNDER DIG AV VÅR GRATISSERVICE OCH RETURKOSTNADERNA ÅTERBETALAS INTE OM VARAN RETURNERAS PÅ ANNAT SÄTT.

DU KAN OCKSÅ VÄLJA ATT BEHÅLLA VARAN OCH BE OM RABATT, ELLER BE OM REPARERING. VÄNLIGEN NOTERA ATT VAROR SOM SKADATS PÅ GRUND AV ANVÄNDNING ELLER SLITAGE INTE ANSES SOM DEFEKTA.

SKADEANMÄLAN SKA GÖRAS SÅ FORT DU UPPTÄCKER DEFEKTEN. DU MÅSTE ÅTERKOMMA INOM TVÅ MÅNADER EFTER DET ATT DU HAR UPPTÄCKT DEFEKTEN, MEN I VISSA FALL KAN EN LÄNGRE PERIOD TILLÅTAS ENLIGT LAG. KONTAKTA OSS SÅ SER VI TILL ATT SKICKA INSTRUKTIONER HUR VARAN RETURNERAS. OM DU VILL GÖRA ÄNNU EN BESTÄLLNING HJÄLPER VI DIG GÄRNA.

FÖR KUNDER SOM LYDER UNDER SVENSK LAG HAR DU RÄTT ATT RETURNERA VARAN INOM 36 MÅNADER.

VÄNLIGEN NOTERA ATT EN FÖRUTSÄTTNING ÄR ATT DU INTE HAR ANVÄNT VARAN PÅ ETT FELAKTIGT SÄTT OCH ATT VARANS DEFEKT INTE BEROR PÅ DIN HANTERING.

FELAKTIGA ARTIKLAR

IBLAND HÄNDER DET TYVÄRR ATT VI SKICKAR FEL VARA. OM DETTA HAR HÄNT DIG BER VI VERKLIGEN OM URSÄKT.

KONTAKTA VÅR KUNDTJÄNST SÅ HJÄLPER DE DIG ATT FÅ RÄTT VARA OCH SER TILL ATT DEN FELAKTIGA VARAN HÄMTAS UPP AV VÅRT POSTBUD.

När vi har mottagit och hanterat din begäran kommer du att få din återbetalning. Vi strävar efter att återbetala dig inom tre dagar efter att vi har mottagit ditt paket eller efter att vi har fått bevis för att du har skickat paketet till oss. Vi kommer att skicka en bekräftelse via e-post om att vi har mottagit och hanterat varan. När du har fått epostmeddelandet kan du räkna med ytterligare fem till tio arbetsdagar innan pengarna finns på ditt konto. Tiden beror på vilken bank eller vilken betalmetod du använder. Tyvärr ligger den här typen av förseningar bortom vår kontroll. Du får vanligtvis tillbaka pengarna med samma betalningsmetod som du själv använde vid inköpet. Om vi inte kan sätta tillbaka pengarna på ditt kreditkort kontaktar vi dig för att bestämma en alternativ återbetalningsmetod.

Vi strävar efter att alltid ha samtliga varor på lager. I de fall då en vara inte finns i lager förbehåller vi oss rätten att inte acceptera din beställning. Du informeras via e-post och återbetalning kommer att ske om din betalning redan skett.

Priserna och erbjudandena som visas på Webbplatsen är giltiga från det att de läggs upp, såvida inte andra specifika villkor anges på Webbplatsen. Felaktiga priser, stavfel och andra fel eller misstag kan förekomma. Vi kontrollerar priserna som en del av vår bekräftelseprocess. Om korrekt pris är lägre än vårt angivna pris, kommer du debiteras det lägre priset. Om korrekt pris är högre än det pris som angetts på vår Webbplats, kommer vi att försöka att kontakta dig. Om vi inte kan kontakta dig kommer vi att neka din beställning och meddela dig via e-post.

Har du frågor, kommentarer eller klagomål som gäller ditt köp, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via våra formulär, via telefon eller via E-post.

Telefon: 040-64 33 244 
E-post: 
INFO@PADELIT.SE. 

Mellan 1/5 och 1/7 2021 kan svarstiderna på telefon vara oregelbundna. Hör i sådana fall av er på mail och be oss ringa upp. 

Du är välkommen att kontakta kundtjänst om du inte är nöjd med ditt köp. Du kan kontakta kundtjänst via telefon, e-post eller vanlig post. Kontaktinformationen till kundtjänst finner du ovan.

Du kan även skicka klagomål till Online Dispute Resolution Center som upprättats av EU-kommissionen på e-postadressen http://ec.europa.eu/odr.

Allt innehåll på Webbplatsen som, men ej begränsat till, design, text, bilder, logotyper, film- och ljudklipp, bilder, knappikoner, applikationer, källkoder och programvara, tillhör Padelit, Develify AB eller våra leverantörer. Innehållet skyddas av svenska och internationella upphovsrättslagar. Padelit, Develify AB eller våra innehållsleverantörer äger upphovsrätten till ovan nämnda innehåll. Innehållet på Webbplatsen får endast kopieras för privat bruk. All annan användning av information och material på Webbplatsen såsom reproduktion, ändring, distribution, överföring, offentliggörande, visning eller utförande är strängt förbjudet. Du får därför inte kopiera, visa, ladda ner, distribuera, ändra, modifiera, överföra eller omformulera information, text, dokument eller annat material från någon del av Webbplatsen utan uttryckligt godkännande från Padelit, Develify AB eller våra leverantörer. Varumärken, produktnamn, logotyper och titlar som visas på Webbplatsen är varumärken eller firmanamn som ägs av Padelit, Develify AB eller våra leverantörer. All reproduktion av dessa varumärken eller firmanamn är ett intrång i äganderätten och är strikt förbjudet, såvida det inte sker för eget privat bruk.

Vi är endast ansvariga för skador om dessa skador beror på att vi inte har uppfyllt våra skyldigheter gentemot dig eller om vårt ansvar ligger under tillämpligt lagstadgat regelverk.

Om aktiviteter på padelit.se har orsakat dig skada, är vi endast ansvariga för skadan på Padelit-varorna, rimliga och kontrollerbara kostnader som du åsamkats för att hitta anledningen till och omfattningen av skadan och endast om denna skada är ett resultat av att vi har brutit mot avtalet eller våra skyldigheter enligt gällande lag och endast för rimliga och kontrollerbara kostnader för att förhindra och minska sådana skador.

Vi är inte ansvariga för skador som beror på att en tredje part använt våra varor. Vi är inte heller ansvariga för felaktig användning av våra varor. I den mån lagen tillåter det är vi inte heller ansvariga för skador som beror på felaktig information på Webbplatsen.

Begränsningarna som nämns ovan gäller inte om du drabbas av skador som beror på vår grova oaktsamhet eller uppsåtliga misskötsel

Vi skyddar våra kunders personliga information och säkerhet, men vi kan inte helt garantera att information och betalningar som överförs online är helt skyddade. I den mån lagen tillåter ansvarar vi inte för skador orsakade av användning av elektriska medel så som, men ej begränsat till, skador beroende på felaktigheter eller förseningar i kommunikation, avlyssning eller manipulation av tredje part eller av datorprogram eller virus.

Vi anstränger oss till det yttersta för att undvika felaktigheter på Webbplatsen, men information, text, bilder, grafik, film- och ljudklipp och andra webbplatstjänster kan innehålla tillfälliga fel och vara ofullständiga eller inkorrekta. Om så är fallet, och i den mån lagen tillåter, kan vi inte hållas ansvariga för skador som beror på detta, såvida inte skadan beror på vår egen grova oaktsamhet eller uppsåtliga misskötsel.

Vi ansvarar inte för användning av innehåll på andra webbplatser som har länkar på vår Webbplats. Vi ansvarar inte heller för användning av innehåll på andra webbplatser som är länkade till den här Webbplatsen.

Utan att begränsa dina rättigheter som konsument enligt gällande lagar i ditt land, regleras de här allmänna villkoren, tvister eller krav samt användningen av vår Webbplats av Svensk lag.

Vi förbehåller oss rätten att granska och ändra de här allmänna villkoren.

Din beställning följer de allmänna villkoren från det att du beställer varorna från oss, såvida ingen förändring måste ske i dessa allmänna villkor på grund av någon lag eller myndighets regler (om så är fallet gäller det även dina tidigare beställningar). Om vi ändrar de här allmänna villkoren efter att du har gjort din beställning, men innan vi skickat en orderbekräftelse, kommer vi att meddela dig om detta. Om du inte meddelar oss att du inte kan acceptera våra nya policys eller dessa allmänna villkor inom sju arbetsdagar, annullerar vi din beställning och meddelar dig via e-post.

(Fyll endast i och skicka tillbaka blanketten om du vill dra dig ur avtalet)

Konsumentverkets ångerblankett

Fyll i och skicka till oss på info@padelit.se med rubrik Ångerblankett eller posta till följande adress. 

Develify AB
Mikael Rydell
Sagas Gränd 26
21536
Malmö
Sverige